Adidas betreedt de Metaverse na diverse samenwerkingen

Ook Adidas heeft inmiddels de Metaverse-wereld betreden. Dit nadat het sportmerk samenwerkingen aangegaan is met het NFT-merk ‘Bored Ape Yacht Club’ en de stripreeks ‘Punks Comic’.


Stap van Adidas blijft niet onopgemerkt

Ook is het sportmerk een samenwerking gestart met de crypto-investeerder ‘Gmoney’. Dit maakte het bedrijf bekend via een Tweet op Twitter. Hier zeggen ze het volgende:

“Vandaag springen we in The Metaverse met Bored Ape Yacht Club, Gmoney & Punks Comic. Het is tijd om een wereld van onbegrensde mogelijkheden te betreden.”

Inmiddels heeft de Tweet al ruim 14.400 likes en is die meer dan 5.200 keer geretweet, wat aangeeft dat de stap van Adidas niet onopgemerkt gebleven is. De tweet leidt op zijn beurt naar een webportaal genaamd ‘Adidas Metaverse’, waarop het volgende vermeld staat:

“Het gebeurd. Gmoney, Punks Comic en de Bored Ape Yacht Club leiden Adidas naar de Metaverse. Laten we gaan.”